بیماریها, پوست و مو, تغذیه سالم, خواص خوراکی ها, سلامت جسم, سلامت و زیبایی

هفت غذای مفید برای تقویت مو

هفت غذای مفید برای تقویت مو

بدون شک موهایی زیبا و درخشنده نشان از سلامت جسمی شما دارد و تاثیر بسزایی بر روی اعتماد بنفس و زیبایی شما خواهد داشت.یکی از نگرانی های افراد تقویت مو  و مواد غذایی مورد نیاز برای این کار است.در این مقاله سعی بر این بوده است که با ارزش ترین مواد غذایی برای تقویت مو به اختصار بررسی شوند.توجه داشته باشید که در این مقاله مواد غذایی ارگانیک و طبیعی مد نظر میباشد و تا حد امکان سعی کنید از مواد غذایی طبیعی و تازه استفاده کنید.در صورت داشتن حساسیت به هر یک از مواد غذایی زیر مصرف آن را متوقف کنید.جهت مصرف هرگونه داروی مکمل و یا شامپویی خاص حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

ماهی قزل آلا برای درخشش

ماهی قزل آلا برای درخشش

ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا، ساردین و ماهی ماکرل دارای اسیدهای چرب حاوی امگا 3 هستند. بدن شما نمی تواند این چربی های سالم را ایجاد کند، بنابراین شما باید آنها را از غذا یا مکمل ها دریافت کنید. آنها به شما در محافظت از بیماریها کمک می کنند، همچنین برای رشد مو و درخشش مو استفاده میشوند.

ماست یونانی برای رشد

ماست یونانی برای رشد

ماست یونانی دارای یک ماده ای است که به جریان خون به پوست و رشد مو کمک می کند. این ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید شناخته می شود) نامیده می شود و از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری میکند. شما ممکن است اسید پانتوتنیک را به عنوان یک عنصر در برچسب های محصولات بهداشتی پوست و مو مشاهده کنید.

اسفناج برای موهای شکننده

اسفناج برای موهای شکننده

مانند بسیاری از سبزیجات دارای برگ سبز تیره ، اسفناج پر از مواد مغذی شگفت انگیز است.اسفناج حاوی مقادیربالای ویتامین A، به همراه آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین C است. اینها برای پوست و موی سالم لازم هستند و موهای شما را مرطوب نگه می دارند تا شکسته نشوند.

بیشتر بخوانید  بهترین راه های درمان خانگی سرماخوردگی

غلات غنی شده با آهن برای ریزش مو

غلات غنی شده با آهن برای ریزش مو

دریافت آهن بسیار زیاد می تواند منجر به ریزش مو شود. اما شما می توانید این مواد مغذی مهم را در غلات ، دانه ها و پاستا، و سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو، به ویژه گوشت های اندام ها مانند جگر، مقدار زیادی آهن دارند. خربزه و سبزیجات دارای برگ سبز تیره نیز مفید هستند.

مرغ بدون چربی برای ضخامت

مرغ بدون چربی برای ضخامت

هنگامی که پروتئین کافی نداشته باشید، رشد مو کاهش پیدا میکند و به دنبال ریزش موهای قدیمی و عدم رشد کافی موهای جدید با یک ریزش موی نسبی مواجه خواهید شد. برای دریافت پروتئین از گوشت، گزینه هایی مانند گوشت مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید، که چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت گاو دارند.

دارچین برای افزایش گردش خون

دارچین برای افزایش گردش خون

از دارچین برای افزایش گردش خون و رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول های مو استفاده میشود.سعی کنید بر روی مواد غذایی خود به مقدار کمی از این ادویه را بریزید.

تخم مرغ برای تقویت

تخم مرغ برای تقویت

وقتی که تخم مرغ می خورید، سطوح پایه ای پروتئین و آهن بدن شما تامین میشود. آنها غنی از ویتامین B به نام بیوتین هستند که به رشد مو کمک می کند. عدم داشتن کافی از این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود. بیوتین همچنین باعث تقویت ناخن های شکننده می شود.

امیدوارم که این مطلب مورد توجه شما همراهان فرهیخته و گرامی قرار گرفته باشد.از اینکه وقت خود را در اختیار بنده قرار دادید صمیمانه سپاسگزارم.منتظر نظرات و سوالات شما خواهم بود.

2 دیدگاه در “هفت غذای مفید برای تقویت مو

  1. سارا گفت:

    مطلب مفیدی بود

    1. lolino گفت:

      ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *