تناسب اندام, سلامت جسم, سلامت و زیبایی

8 درمان خانگی زانو درد در منزل

ارزیابی درد

به طور کلی میتوان درد های خفیف تا متوسط زانو را بسته به نوع عامل آن در خانه درمان کرد.توجه داشته باشید که برای درد های متوسط تا شدید ناشی از جراحت به پزشک ارتوپدی و جراح مفاصل مراجعه کنید.اما در صورتی که این دردها ناشی از التهاب مفاصل و آرتروز و عواملی از این دسته هستند میتوان تا حدود زیادی در خانه درد را تسکین بخشید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاهش زانودرد و درمان های جایگزین و مکمل این متن را مطالعه فرماید.

1:کمک اولیه 3گانه

استراحت کردن

کمپرس یخ

درمان

1-بالا نگه داشتن

پای خود را در راحت ترین حالت ممکن قرار دهید و سپس با یک باند و یا پارچه محل زانو را محکم ببندید اما نه آنقدر که گردش خون مختل شود.سپس کمپرس یخ را بر روی محل مورد نظر قرار دهید و ارتفاع پای خود را بوسیله بالش بالا بیاورید.در صورت دسترسی نداشتن به یخ،میتوانید از بسته های فریزر شده سبزی و یا هر ماده منجمد و سبکی استفاده کنید.

بالا نگه داشتن

2: تای چی

تای چی یک هنر رزمی باستانی چینی است که به انعطاف جسم و ذهن کمک میکند.تحقیقات ابت کرده اند که تای چی در کاهش درد ناشی از آرتروز مفید واقع شده است و دامنه حرکت را افزایش داده است.به زودی مقاله ای در مورد این هنر باستانی در دسترس شما همراهان گرامی قرار خواهد گرفت.

تای چی

3:ورزش و مدیریت وزن

ورزش های روزانه بسیار ساده و سبک هستند اما نتایج شگقت انگیزی به دنبال دارند.افراد مبتلا به التهاب مفاصل به دلیل درد ناشی از بیماری، محدودیت حرکتی پیدا میکنند و همین محدودیت حرکتی نهایتا خشکی مفاصل و معضلات شدیدتری را به دنبال دارد که در این هنگام وزن فرد اهمیت بیشتری پیدا میکند و با انجام یک تمرین روزانه هم از محدودیت حرکتی مفاصل و هم از اضافه وزن تا حدودی میتوانید پیشگیری کنید.پیشنهاد میشود ورزش های روزانه با موسیقی پهای انرژیک شنیده شود.

بیشتر بخوانید  محلول ماینوکسیدیل چیست؟
ورزش و مدیریت وزن

4: پد گرما وسرما

در هنگام استراحت میتوانید از پد گرما برای جلوگیری از سفت شدن مفصل استفاده کنید.همچنین برای کاهش درد و التهاب میتوانید از پد سرمایی استفاده کنید.سعی کنید به طور متناوب از هردو استفاده کنید اما در 24ساعت اول بیشتر از پد سرما استفاده کنید.

پد گرما وسرما

5: پماد گیاهی

محققان در یکی از تحیقات خود که در مجله علوم زیستی پاکستان منتشر شده است به این نتیجه رسیدند که پمادی حاوی دارچین،زنجبیل،کندر و روغن کنجد نه نتها در آرتریت بلکه در کاهش دردهای موضعی مفید واقع شده است.قبل از مصرف هر گونه دارو حتما با پزشک خود مشورت کنید و خودسرانه هیچ دارویی را مصرف نکنید.در بازار داخل نمونه های قابل قبول این پماد موجود است.

پماد گیاهی

6:پوست درخت بید

در مطالعه ای که در سال 2001 منتشر شد دریافتند که مصرف پوست بید در برخی بیماران مبتلا به آرتریت میتواند در کاهش التهاب و درد مور باشد.برای افرادی که به آسپرین حساسیت دارند و همچنین افراد زیر 4سال منع مصرف دارد.در عطاری های معتبر میتوانید تهیه کنید.

پوست درخت بید

7:زنجبیل

این ماده غذایی بی نظیر در شکل های متفاوتی وجود دارد و حتی به عنوان ادویه مصرف میشود.تاثیر زنجبیل در کاهش درد معده و تهوع ثابت شده است.برخی با چای مصرف میکنند.به صورت درمان مکمل در آرتریت میتواند موثر واقع شود.

زنجبیل

8: گلوكز آمين و كوندرويتين سولفات

گلوکوزامین و کندریتین سولفات دو مکمل هستند که در دهه گذشته به دلیل تبلیغات تجاری مدعی هستند که سلامتی مفاصل را افزایش می دهند، و محبوبیت گسترده ای پیدا کرده اند . تحقیقات نشان داده است که مصرف ترکیبی تاثير بسیار کمی بر کاهش درد افراد مبتلا به استئوآرتريت خفيف تا متوسط دارد. با این حال به نظر می رسد ، هر دوی آنها به نفع افرادی که درد شدید تر بود.بدون توصیه و تجویز پزشک مصرف نشود.

بیشتر بخوانید  انواع ریزش مو و درمان

Smiley face

توجه داشته باشید که این درمان های خانگی بر اساس مطالعات بین المللی ارائه شده اند و بر روی همه تاثیر یکسانی ندارند.امید است که با اصلاح سبک زندگی و افزایش اطلاعات سلامتی عمومی از ابتلا به بیماری ها جلوگیری شود.از همراهی شما بسیار متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *