تغذیه سالم, تناسب اندام, خواص خوراکی ها, دارو ها, رشد فردی, سبک زندگی, سلامت بانوان, سلامت جسم, سلامت و زیبایی, مکمل ها, ورزش

مزایای پودر پروتئین چیست؟

پودر پروتئین مکمل تغذیه ای محبوبی است. پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که به ساختن عضله ، ترمیم بافت و تولید آنزیم ها و هورمون ها کمک می کند. استفاده از پودر پروتئین همچنین ممکن است درکاهش وزن کمک کننده باشد و به افراد کمک کند تا عضلات خود را تقویت کنند. انواع مختلفی از پروتئین پودر، از جمله پودرهای مبتنی بر لبنی و گیاهی وجود دارند. در این مقاله برخی از مزایای پودر پروتئین و انواع مختلف در دسترس را مورد بحث قرار می دهم.

پودر پروتئین در پیمانه

مزایای پودر پروتئین از منظر سلامتی

مدیریت وزن

مدیریت وزن

خوردن غذاهای غنی از پروتئین و مصرف مکمل ها ممکن است به افراد کمک کنند که احساس سیری طولانی تری داشته که این امر می تواند به حفظ سلامت فرد کمک کند یا در صورت لزوم فرد وزن خود را کم کند. تحقیقی در سال 2017 گزارش داد که مکمل پروتئین WHEY (شیر)ممکن است وزن بدن و توده چربی را در افرادی که اضافه وزن دارند کاهش دهد.همچنین ممکن است فشار خون، کلسترول و سایر عوامل خطرزای  بیماریهای قلبی -عروقی را کاهش دهد.

رشد عضلانی

رشد عضلانی

پروتئین برای رشد عضلات ضروری و لازم است. بسیاری از ورزشکاران  پروتئین را می خوردند، زیرا معتقدند که این نوشیدنی ها پس از تمرینات قدرتی به آنها کمک می کنند. تجزیه و تحلیل  49 مطالعه در سال 2018 استفاده از مکمل های پروتئینی برای این هدف را حمایت و تایید می کند. تحقیقات نشان می دهند که مکمل های پروتئینی به طور قابل توجهی در افزایش اندازه و قدرت عضلات در بزرگسالانی که تمرینات ورزشی سنگین مانند وزنه برداری و بدنسازی انجام میدهند،موثر هستند. مکمل پروتئین در مردان و زنان به یک اندازه موثر بود. با این حال، اثربخشی ممکن است با افزایش سن کاهش یابد، زیرا افراد سالخورده نیازمند پروتئین بالاتری نسبت به افراد جوان هستند. محققان همچنین اشاره کردند که هنگامی که پروتئین بیش از 1.6 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف شد، شرکت کنندگان هیچ مزیت اضافی را تجربه نکرده بودند.

بیشتر بخوانید  با مهم‌ترین دلایل ریزش مو در مردان آشنا شوید

بازیابی و ریکاوری پس از تمرین

بازیابی و ریکاوری پس از تمرین

پروتئین علاوه بر رشد عضلات می تواند به ترمیم عضلات و بافت آسیب دیده کمک کند. در نتیجه، ورزشکاران میتوانند از پودر پروتئین برای تسریع بهبودی آسیب و درد پس از تمرین استفاده کنند. بسیاری از مطالعات گزارش می دهند که مصرف مکمل های پروتئین پس از ورزش می تواند به کاهش آسیب عضلانی و بهبود عملکرد عضلات و سنتز پروتئین عضله کمک کند.

تغذیه

تغذیه

مصرف روزانه پروتئین برای افراد بالای 19 سال 46 گرم برای زنان و 56 گرم برای مردان است.افرادی که در مصرف این مقدار با مشکل مواجه هستند؛ همچون برخی از گیاهخواران، میتوانند مصرف پودر پروتئین را به یک راه حل آسان برای حل این مشکل تبدیل کنند. ورزشکاران، وزنه برداران، افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن ممکن است از مقدار مصرف پروتئین توصیه شده عمومی،مقدار بیشتری مصرف کنند که حتما در این مورد با متخصص تغذیه مشورت شود. تحقیقات نشان می دهند که ورزشکاران حرفه ای و دارای تمرین شدید ممکن است دو بار در روز پروتئین مصرف کنند، که این مقدار بین 1.4 تا 2.0 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن میباشد. این مقدار معادل 111-159 گرم در روز برای شخصی با وزن حدودی 80 کیلوگرم است. چندین نوع پودر پروتئین وجود دارد.  WHEYمحبوب ترین مکمل پروتئین است و آن چیزی است که محققان روی آن تمرکز دارند، اما این تنها مکمل نیست. انواع رایج پودر پروتئین عبارتند از:

WHEY: این پروتئین شیر (محلول در آب) در بین ورزشکاران محبوب است. این یک پروتئین کامل است، به این معنی که شامل تمام اسیدهای آمینه ای است که بدن انسان نیاز دارد. بدن پروتئین WHEYرا به سرعت و به آسانی جذب می کند.

بیشتر بخوانید  همه چیز هایی که در مورد ویتامین D باید بدانید
پروتئین WHEY on

کازئین: این نوع پروتئین غنی از گلوتامین است، اسید آمینه ای که ممکن است بعد از ورزش باعث بهبودی عضلات شود. این پروتئین از لبنیات بدست می آید، و برای گیاهخواران و افراد مبتلا به آلرژی به شیر نامناسب است. بدن این پروتئین را به آرامی هضم می کند، بنابراین بهتر است که در شب مصرف شود.

کازئین on

سویا: پروتئین سویا یک جایگزین عالی برای WHEY یا کازئین برای افرادی است که لبنیات مصرف نمی کنند. همچنین شامل تمام اسید آمینه ضروری است.

سویا پروتئین on

نخود فرنگی: بسیاری از پروتئین های گیاهی حاوی پروتئین نخودفرنگی هستند که یک جایگزین با کیفیت بالا برای پروتئین های حاوی سویا و لبنی است. پروتئین نخود فرنگی منبع خوبی از اسید آمینه آرژنین است.

پودر پروتئین نخود فرنگی

پروتئین ها بسته به قیمت و کیفیت متفاوت هستند. اداره غذا و دارو ایالات متحده پودر پروتئین را تنظیم و بررسی نمی کند.

تقلبی

بر اساس یک مطالعه در سال 2018، بسیاری از پرفروشترین پودرهای پروتئینی شامل فلزات سنگین مانند سرب، کادمیوم و آرسنیک هستند. بنابراین، هنگام خرید پودر پروتئین، همیشه باید با احتیاط باشید و یک محصول را از یک تامین کننده و فروشگاه معتبر انتخاب کنید. عکس های موجود در این مقاله فقط برای معرفی پروتئین هستند و هیچ یک مورد تایید و یا تکذیب اینجانب نیست.در صورت امکان از داروخانه برای تهیه این پودر ها اقدام کنید.قبل از مصرف حتما با پزشک در مورد نحوه مصرف و مقدار مورد نیاز مشورت کنید.مصرف خودسرانه این پودرها میتواند عواقب غیرقابل جبرانی برای سایر اندام های شما داشته باشد و آینده شما را تحت تاتثیر قرار دهد.هرگز سلامتی را قربانی زیبایی نکنید.

باتشکر از همراهی شما

منتظر سوالات،نظرات و انتقادات شما خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *