پوست و مو, سلامت جسم, سلامت و زیبایی

محلول ماینوکسیدیل چیست؟

امروزه یکی از مسائلی که نمی توان آن را نادیده گرفت تاثیر مو بر زیبایی است و بسیاری از افراد حاضرند به هر قیمتی موی از دست رفته را برگردانند‍.ریزش مو علل مختلفی دارد که بسته به علت آن میتوان درمان های متفاوتی ارائه داد اما دارویی که بسیار نتیجه بخش بوده است و بسیاری از آن رضایت دارند ماینوکسیدیل است.این محلول با افزایش گردش خون به رشد مو کمک میکند و مصرف بدون نسخه و بدون مشورت پزشک متخصص به هیچ وجه توصیه نمیشود.

موارد استفاده

ریزش مو در جلوی سر بانوان

محلول ماینوکسیدیل و فوم ماینوکسیدیل برای کمک به رشد مو در درمان طاسی الگوی مردانه استفاده می شود. این محلول برای طاسی جلوی سر و یا از بین بردن عقب روی خط مو در مردان استفاده نمی شود. فوم ومحلول 2٪ نیز برای کمک به رشد مو در زنان با ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرند. ماینوکسیدیل متعلق به یک کلاس دارویی به نام گشاد کننده عروق است. مکانیسم عملکرد ماینوکسیدیل برای  رشد مو شناخته شده نیست.از این دارو برای ریزش مو ناگهانی ، ریزش مو ناخواسته (به عنوان مثال، ریزش مو بدون هیچ سابقه خانوادگی) و یا ریزش مو پس از زایمان مورد استفاده قرار نمی گیرد. اگر 18 ساله یا جوانتر هستید از این محصول استفاده نکنید.

چگونگی استفاده

چگونگی استفاده محلول ماینوکسیدیل

قبل از استفاده از این محصول، تمام دستورالعمل ها را در بسته محصول بخوانید و آن را انجام دهید. اگر در مورد هر گونه اطلاعاتی مطمئن نیستید، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قبل از استفاده دارو، سطح پوست سر را تمیز و خشک کنید. شما می توانید این محصول را برای مرطوب کردن مو استفاده کنید. برای استفاده از محلول، 1 میلی لیتر از دارو (به خط 1 میلی لیتر) و یا از 20 قطره استفاده کنید. بخشی از موهای خود را در ناحیه ریزش را به طور مساوی به محلول آغشته کنید. به آرامی پوست سر را با دست پاکیزه مالش دهید. قبل از استفاده از محصولات تکمیلی دیگری (مانند ژل، موم) و یا قبل از رفتن به رختخواب، اجازه دهید محلول بر روی سر کاملا خشک شود.

بیشتر بخوانید  نحوه صحیح نشستن در خودرو (آموزش تصویری)

بر روی پوست قرمز، دردناک، تحریک شده، دارای خراشیدگی،و یا آلوده استفاده نکنید. دست ها را کاملا پس از استفاده بشویید. از تماس دارو با چشم خود اجتناب کنید. اگر این اتفاق می افتد، چشم های خود را با مقدار زیادی آب سرد شستشو دهید.

برای رشد مجدد مو به زمان نیاز دارید. اکثر مردم برای استفاده از این دارو به طور منظم به 4 ماه زمان نیاز دارند. این دارو باید به طور مداوم برای حفظ رشد مو استفاده شود. اگر وضعیت شما پس از استفاده از این دارو برای 4 تا 6 ماه بهبود نیافت یا بدتر شد، یا اگر فکر می کنید ممکن است یک مشکل جدی پزشکی داشته باشید، به پزشک خود بگویید.

اثرات جانبی

اثرات جانبی ماینوکسیدیل

سوزش یا قرمزی در محل مصرف ممکن است رخ دهد. اگر هر کدام از این اثرات همچنان ادامه داشته باشد یا بدتر شود، به سرعت با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید. اگر دکتر شما به شما دستور داده است که از این دارو استفاده کنید، به یاد داشته باشید که او نتیجه گرفته است که منافع دارو بیشتر از عوارض جانبی است. بسیاری از افراد مصرف کننده این دارو عوارض جانبی جدی نمیبیند.

به ندرت، این دارو می تواند از طریق پوست جذب شود و باعث عوارض جانبی شود.در صورت وجود هر یک از موارد زیر مصرف دارو را فورا قطع کنید و با پزشک مشورت کنید: موی صورت ناخواسته، سرگیجه، ضربان قلب سریع و یا نامنظم، خستگی، درد قفسه سینه، تورم دست و پاها، افزایش غیرمعمول وزن، خستگی، تنفس دشوار به ویژه هنگام خوابیدن.

بیشتر بخوانید  نگهداری سیب زمینی در یخچال

در صورت اتمام دوره درمان برای مصرف مجدد با پزشک خود مشورت کنید.از مصرف بیش از حد این دارو خود داری کنید و بیاد داشته باشید هیچوقت سلامتی را قربانی زیبایی نکنید و برای رشد موهای خود و از بین بردن طاسی به هر دارو و درمانی خودسرانه روی نیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *