بیماریها, تغذیه سالم, خواص خوراکی ها, دارو ها, دهان و دندان, سلامت بانوان, سلامت جسم, سلامت و زیبایی, مکمل ها

درمان زخم دهان

زخم های دهانی در اغلب اوقات جدی نیستند و بسیاری از علل زخم های دهانی میتوانند در خانه در طول دوهفته درمان شوند اما توجه داشته باشید درمان های خانگی هم باید بی خطر باشند هم اینکه در جمعیت قابل توجهی بررسی شده باشند.در این مقاله درمان هایی معرفی میشوند که میتوانند شما را از این زخم های آزار دهنده نجات دهند.این درمان ها در افراد مختلف نتایج مختلفی میتواند نشان دهد و ممکن است در برخی افراد ترکیبی از این درمان ها موثر باشد.در صورت حساسیت به هر یک از این مواد و یا مصرف داروی قبلی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بهداشت دهان

بهداشت دهان

مسواک زدن دندان ها با یک مسواک نرم، استفاده از نخ دندان، و همچنین استفاده از یک دهانشویه مناسب می تواند در رهایی از عفونت ها و زخم های دهانی شما را کمک کند. استفاده از یک خمیر دندان که حاوی سدیم لوریل سولفات نباشد، میتواند در کاهش درد کمک کند.

آلوئه ورا سبز

آلوئه ورا تکه تکه

توانایی این ماده برای تسکین پوست شناخته شده است و میتوان در مورد زبان هم استفاده کرد و در روز چندین مرتبه دهان را با آب آن شست شو داد.

جوش شیرین

جوش شیرین در ظرف چوبی

برای کاهش درد و تورم، سعی کنید دهان خود را با مخلوطی از آب گرم و جوش شیرین (1 قاشق چای خوری در هر یک و نیم فنجان آب) شست شو دهید.

شیر منیزی (منیزیم هیدروکسید)

شیر منیزی (منیزیم هیدروکسید)

یک خنثی کننده اسید است  که به صورت محلول در داروخانه ها وجود دارد و تماس مقدار کمی از این ماده با زخم دهان میتواند در کاهش درد و التهاب موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید  10 راه برای افزایش متابولیسم شما (کاهش وزن)

پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن

به عنوان یک ضد عفونی کننده، پراکسید هیدروژن می تواند یک عفونت و یا زخم داخل دهان شما را درمان کند. فقط از پراکسید هیدروژن 3٪ استفاده کنید و آن را با نسبت برابر با آب رقیق کنید.با استفاده از یک سواپ پنبه، منطقه آسیب دیده را بشویید. بعد از چند ثانیه دهان خود را با آب گرم بشویید.

آب نمک

آب نمک

غرغره کردن آب نمک راه دیگری برای کاهش درد، التهاب، و جلوگیری از عفونت است. یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید، آن را در اطراف دهانتان بچرخانید، آن را بشویید و بیرون بریزید.

عسل

عسل

عسل یک ضد باکتری طبیعی است و اثبات شده است که در درمان انواع مختلف زخم ها موثر است. شما چند بار در روز می توانید کمی عسل را بر روی ناحیه زخمی دهان قرار دهید یا چای گرم را با عسل میل کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل ممکن است به دلیل خواص ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروسی آن بتواند زخم زبان شما را بهبود بخشد. روغن را مستقیما به ناحیه زخم با یک پنبه بمالید، و به آرامی مالش دهید.

بابونه

بابونه

اعتقاد بر این است که بابونه دارای خواص ضد التهابی است. شواهد علمی در این مورد محدود است، با این حال برای امتحان کردن این روش، دهان را با یک چای بابونه قوی پس از سرد شدن آن شستشو دهید.

آنتی اسیدها

آنتی اسیدها

آنتی اسیدها برای خنثی کردن اسید معده استفاده می شوند و ممکن است به کاهش درد و سوزش زبان کمک کنند، به خصوص اگر از رفلکس اسید ایجاد شود.

بیشتر بخوانید  همه چیز هایی که در مورد ویتامین D باید بدانید

یخ

یخ

سرما دارای خواص متعددی است که در برخی از زخم های دهانی همچون زبان خشک و یا سوزش زبان با میل کردن یک بستنی یخی طبیعی میتوانید درد خود را تسکین بخشید.

مولتی ویتامین

قرص مولتی ویتامین

اگر زخم دهان شما ناشی از کمبود ویتامین است یک مکمل ویتامینی گروه B را در نظر بگیرید.قبل از مصرف با پزشک خود در مورد مقدار و نحوه مصرف مشورت کنید.

در صورتی که زخم دهان شما ناشی از حمله یک عمل باکتریایی و یا قارچی باشد و با راه های فوق درمان نشود باید به پزشک مراجعه کنید و ممکن است پزشک برای شما داروهای آنتی بیوتیک و یا ضد قارچی و یا محلول خاصی را تجویز کند.

امیدوارم که این مطلب مورد توجه شما همراهان فرهیخته و گرامی قرار گرفته باشد.از اینکه وقت خود را در اختیار بنده قرار دادید صمیمانه سپاسگزارم.منتظر نظرات و سوالات شما خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *