پوست و مو, سلامت جسم, سلامت و زیبایی

هر آنچه از لیزر مو باید بدانید (عوارض و مزایا لیزر چه چیز هایی است)

هر آنچه از لیزر مو باید بدانید

امروزه یکی از روش های نسبتا جدید برای از بین بردن موهای زائد لیزر درمانی است اما این روش مخالفان و موافقان خاص خود را دارد اما در این روش هم احتمال بازگشت موها تا 20% وجود دارد و برای هر شخصی ممکن است عوارض جانبی خاص خود را داشته باشد. از آنجایی که مسئله زیبایی یک موضوع شخصی است تلاش بر این است که در تصمیم گیری نهایی و پیش آگهی در مورد لیزر درمانی شما آگاه تر شوید.

اگر شما برای حذف موهای زائد از تراشیدن،اصلاح و یا موم استفاده میکنید میتوانید با لیزر این مسئله را حل کنید.در این مقاله مزایا و معایب این روش بررسی خواهد شد.

این روش که به تازگی مرسوم شده است بدین صورت است که این پرتوهای نور بر روی فولیکول های مو متمرکز میشوند و رنگدانه های فولیکول این پرتو را جذب میکنند و از بین میروند.

مزایای حذف موها با لیزر

 مزایای حذف موها با لیزر

لیزرها برای از بین بردن موهای ناخواسته از صورت، پا، بازو، زیر بازو، خط بیکینی و دیگر مناطق مفید هستند.
دقت:لیزر میتواند موهای خشن را بدون آسیب به پوست اطراف از بین ببرد.
سرعت:هر پالس لیزر کسری ازثانیه طول می کشد و می تواند موهای بسیاری را در همان زمان حذف کند. مناطق کوچک مانند لب فوقانی را می توان در کمتر از یک دقیقه لیزر کرد و مناطق بزرگ مانند کمر و یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.
پیش بینی پذیری : اکثر متقاضیان پس از سه تا هفت جلسه به نتیجه دلخواه میرسند.

آمادگی برای حذف موها با لیزر

 آمادگی برای حذف موها با لیزر

لیزر روشی درمانی و بیش از یک حذف موی ساده است. این یک روش پزشکی است که نیاز به آموزش برای انجام و دارای ریسک بالقوه است. قبل از انجام لیزر باید سلامت و شرایط جسمی شما توسط پزشک بررسی شود و توسط متخصص این کار صورت گیرد.شما باید تا شش هفته قبل و بعد از لیزر در معرض نور خورشید قرار نگیرید زیرا تاثیر لیزر را کاهش میدهد و احتمال بروز عوارض بعد از لیزر را بیشتر میکند.

بیشتر بخوانید  انواع ریزش مو و درمان

آنچه که در طول مواجهه با لیزر انتظار می رود:

 آنچه که در طول مواجهه با لیزر انتظار می رود:

موهای ناحیه مورد نظر به اندازه چند میلی متر اصلاح مبشوند. تجهیزات لیزری با توجه به رنگ، ضخامت و محل موی مورد نظر و همچنین رنگ پوست شما تنظیم می شود.با توجه به منبع لیزر یا منبع نور مورد استفاده، باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. همچنین لایه های بیرونی پوست شما با ژل سرد و یا دستگاه خنک کننده مخصوص محافظت می شود که به نفوذ نور لیزر کمک می کند.
سپس، تکنسین یک پالس نور را به منطقه درمان میفرستد و برای چندین دقیقه منطقه را برای بروز واکنش های ناخواسته بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود بهترین تنظیمات انجام شده است.پس از پایان جلسه ممکن است بسته های یخی،کرم و لوسیون های مخصوصی برای کاهش هر گونه درد و ناراحتی تجویز شود.ممکن است جلسه بعدی شما چهار تا شش هفته بعد باشد و تا توقف کامل رشد مو باید جلسات را ادامه دهید.

عوارض جانبی

عوارض جانبی  لیزر

بروز تاول و واکنش های آلرژیک نادر است اما در پوست های دارای لکه های تیره احتمال بروز آن بیشتر است.تا یک ماه بعد از درمان از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنید و در صورت بروز احساس سوزش و یا قرمزی از کرم مرطوب کننده و یا کمپرس سرد استفاده کنید.درصورت برطرف نشدن عوارض مذکور با پزشک خود مشورت کنید.

امیدوارم که این مطلب مورد توجه شما همراهان فرهیخته و گرامی قرار گرفته باشد.از اینکه وقت خود را در اختیار بنده قرار دادید صمیمانه سپاسگزارم.منتظر نظرات و سوالات شما خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *